Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 18 juli 2009

Amstaffspecialen 2009

Av Camilla - 18 juli 2009 20:31

Äntligen är det över, men nu e man en erfarenhet rikare. Jag vill tacka Pernilla, min fina vän som var så snäll och ställde Tyra åt mig, tusen tack! Jag var så nervös så jag fick huvudvärk. Det var så roligt att träffa Tyras syskon, men när man såg dom ihop så såg man även hur liten min Tyra är mot syskonen. Tyra är så mycket tunnare i kroppen och smalare på något vis. Hennes brorsa, Milo, är jätte grov, man kan inte tro att han och Tyra är syskon förutom att dom delar samma färg, vit med röda tecken. Tyras pappa var där också, det var roligt att få se honom i verligheten. Många av hennes större halvsyskon var också på plats, så roligt att få bekanta sig lite med dom och så snälla ägare dom hade =) Jag kan ju vara lite blyg av mig emellanåt, men med CapaTosta gänget så kändes det som man blev en i gänget på en gång, tack alla för ett sånt fint bemötande idag! Jaha, hur gick det nu för Tyra då inne i ringen kanske ni undrar? Jag kan klargöra att hon studsade som en känguru emellanåt och gjorde sitt absolut bästa för att pussa domaren. Domarens kommentar till det hela var: She´s to happy! Men Tyra kunde stå lite fint också emellanåt, men ville helst därifrån tror jag. Hon fick ingen placering och här kommer domarens åsikt:


Outgoing personality  more than 80% white  pink eyelids  nose completly filled feet arched and compact backlength long tail to long chest could use more development  good topline decent rosears symmentical, scissorbite could be closer.


I mina ögon är hon ju bedårande fin ändå, oavsett vad domaren tycker =) Hon är ju min vita lilla ängel. Tyra var så in i nordens trött efter utställningen så vi packade ihop och åkte på en gång när vi var klara, och matte var bra trött hon med fast jag bara stått och varit jätte nervös vid sidan av ringen. Vi åkte hem och la oss i sängen och sov en stund, sen åkte vi ut till landet och Tyra njöt av att få springa runt och busa. Vi åt smultron ihop också, så mysigt. Nu sover hon som en stock och snarkar mitt lilla pyre. Jag ska nog också sova tidigt ikväll, har varit en händelserik dag idag. Det här var Tyras första utställning och förmodligen hennes sista. Jag tycker ju det är så roligt att gå på utställning men inte ställa själv, jag är hellre hejjar klack åt resten av CapaTostarna tror jag =) Jag håller hellre på med lydnad, och någon gång längre fram ska banne mig jag och Tyra ut på tävlingsplanen och visa alla vilken bra lydnadshund en amstaff kan vara. Jag lägger upp lite kort från utställningen. Det är ett kort där Tyras systrar är med på, lite roligt att dom hamnade på rad allihopa =) Ha det bäst, skriver mer en annan dag!



 
 
Emma

Emma

19 juli 2009 10:49

Jag var också på Amstaffspecialen igår med min hund. Såg din söta vovve!

http://eyecatcher.weebly.com

 
Carro

Carro

19 juli 2009 12:59

Fina bilder. Var också där och ställde våran amstaff. Kan säga att jag nog var minst lika nervös som du. Han fick till och med ett litet utfall i ringen, då vågade jag inte kolla längre.. Men det gick ju bra i alla fall! =)

http://carolinewahlsten.blogg.se

 
Ingen bild

Leif

19 juli 2009 19:51

Vi fick en chans att träffas oxå.
Häslningar, Baby Grace // Leif

Ps, underbara bilder !

 
Ingen bild

Pernilla

19 juli 2009 19:53

Tack för att du inte la ut någon bild där jag ligger raklång på marken i ringen. Mycket pinsamt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards