Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Hmmm

Av Camilla - 20 januari 2010 17:24

Jag har lite huvudbry. Jag har lite funderingar om att ta bort bloggen, fråga mig inte varför, för något vettigt svar på det har jag inte. Thats me =) Frågan är ju om någon skulle sakna den? Anledningen till att jag skaffade en blogg till Tyra är ju i första hand för att ha den som typ en dagbok och det är ju roligt att gå tillbaka och läsa och titta på bilder och se hur hon utvecklats. Men i dagsläget händer det ju inte så mycket. Vad vill man läsa om i en blogg, vad tycker man är intressant?


Tycker det här med vinter kan vara avklarat nu så våren kan komma igång, så det är lättare att vistas ute, eftersom jag har en liten frysparvel här hemma. Hmmm, kanske ska behålla bloggen men att det kanske kommer vara stiltje ( heter det så ) ett tag från och till. Men jag följer ju själv vissa bloggar, och jag vet hur trist jag tycker det är när inget hänt på några dagar. Äh, tills jag kommit fram till något vettigt får jag väl ha den kvar antar jag. Det här är lite typiskt mig också, ni som känner mig väl, drar nog en suck och tänker det där är överspelat imorgon *skrattar*


Vet inte hur ni andra funkar men när jag liksom står mellan två saker så tycker jag det är svårt att koncentrera mig tills det är färdigt och det bara är en sak att hålla reda på. Jag gör ju min sista vecka på mitt nuvarande jobb som jag tar tjänstledigt på och nästa vecka börjar jag mitt nya. Jag har svårt att planera känner jag när jag liksom står med 2 fötter i båda lägren, eller hur ska man förklara det? Jag har tänkt på att lägga upp en planering inför 2010, men känner att jag inte kan göra det riktigt förrän jag har avslutat denna veckan helt.


Några saker ska ju hända under 2010 för Tyras del. Hon ska ju röntgas för höfter och armbågar och mentaltestas. Jag har mailat en klubb för intresse ett visst datum men ej fått något svar än. Håll tummarna att jag får det datumet, jag vill, jag vill, jag vill. *moget sagt Camilla* =) Sen får ni mer än gärna hålla tummarna för att mentaltestet visar fin fina resultat. Jag menar Tyra har kanske inte den looken en amstaff ska ha, men låt nu stackars illbattingen iallafall ha hjärnan med sig *skrattar*


Jag känner även att något jag skulle vilja veta mer om spår och sök, det är något jag har alldeles för lite kunskap kring, men känner att jag gärna skulle göra med Tyra.


I vår ska Tyra och jag även gå blodspårskurs och personsök har jag bestämt, hoppas bara plånboken håller med =) Jag har gått båda kurserna tidigare med min förra hund, men det är så roligt att gå kurs så det är något jag vill satsa på.


Hade ju anmält mig och Tyra till en tävlingsetta på hundklubben ehdk. Men den ska vara på måndagar och det är omöjligt för mig och mitt schema. Jag jobbar garanterat minst varannan måndag om inte mer, så det är tvärkört. Jag som inte kunnat gå kurs på helger tidigare har ju möjlighet att gå kurs på helg nu. Lättare att få till det iallafall eftersom jag gör mindre helg på mitt nya jobb.


Jag är väl ändå lustig, nu har jag skrivit en hel bok och påstår att jag inte har något att skriva om    Jag i ett nötskal =)


Nä rundar av för denna gången. Hoppas ni har det bra därute i kylan som näst intill känns som tropisk värme med tanke på hur kallt det faktiskt varit innan.

 
 
Martina&Leon

Martina&Leon

20 januari 2010 19:39

Klart du ska fortsätta blogga!!! Jag läser den flitigt och det är jättekul att läsa om vad ni har för er och få inspiration till träning. Jag är också jätteintresserad av sök men vet inte mycket om det. Leon skulle garanterat älska det, full fart och människor, kan det bli bättre?

http://www.luckybrownlion.dinstudio.se

 
Åsa

Åsa

20 januari 2010 20:25

Hejsan...
Vilken härlig vinter bild!!! Tyra syns knappt... Jätte fint foto!
Jag är inne på din blogg typ varje dag och läser... Trevlig läsning, om era härliga äventyr :)
Fortsätt att skiva tycker jag ;)
Många varma kramar på er där hemma...
Mvh
Åsa Nova & Cindi

http://peppecindi.dinstudio.se

 
jennie

jennie

20 januari 2010 20:56

Jag känner igen mig i din diskussion om bloggens vara eller inte, så velar jag med just nu..
Jag är ofta inne o kikar hos er och skriver ju nån gång, hoppas du inte lägger ner detta.
Men känn ingen press att du måste skriva varje dag! Jag skriver när jag känner för det.
För mig är det peppande att komma in här o läsa lita.
Kram

http://nenniese.bloggplatsen.se

 
Carola

Carola

21 januari 2010 08:37

Vi vill också ha dig kvar, är inne och kollar om det hänt något minst varje dag..
Är anmäld till på tisdag, superkul!

http://lilotuff.blogspot.com

 
Millan&Rozzo

Millan&Rozzo

21 januari 2010 22:32

Men Camilla=) Klart du ska ha bloggen kvar!!! Tycker du är jätteduktig på att uppdatera o skriva om eran träning och vardag=) Jättekul och inspirerande läsning=) Själv skaffade jag ingen blogg då jag VET att jag är värdelös på att uppdatera ;) Så en hemsida passade mig bättre:P

Nää, keep it up!!!!

Kramar Millan&Rozzo

http://www.amstaff-rozzo.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards