Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Hjort träning

Av Camilla - 31 mars 2011 14:46

Idag upptäckte jag till min stora lycka att hjortarna äntligen dykt upp i hägnet, så nu skulle jag se vad Rhino gick för. Rhino hade sniffat upp dom långt innan vi kom ner till hägnet, vinden låg på så det kom härlig hjortlukt direkt fårn hägnet rakt in i Rhinos söta lilla näsa =)


Rhino lyssnade förvånansvärt bra!!! Jag är helt klart nöjd med dagens träning på Rhino. Han visade stort intresse för hjorten ( dock ej på filmen *skratt* ) men fick inga tendenser att vilja rusa mot hägnet som vissa hundar faktiskt kan få när deras jakt instinkt tar över.


Har stillat mitt dåliga samvete efter gårdagens tråkdag för Rhinos del, så idag var vi ute i hela 2 timmar och bara mådde bra. Eller ja, Rhino mådde bra och jag mådde också bra när jag satt still i solen och njöt. Men känner att jag inte är på topp, så Rhino fick sköta springandet medans jag satt still mest.


1 timmes träning på hjort, jag ropade på Rhino och han fick springa, men sen kändes det som att han ville hämnas *skratt* Så när vi var färdiga med hjort träningen så gick Rhino upp i helt andra sysslor som att t ex låtsas som att han klarade sig helt och hållet själv och inte behövde ha koll på mig alls. Jag gick och gömde mig såklart när han var alldeles för ouppmärksam och tro mig, han blev lite skakis i knäna och visste inte till sig av lycka när han hittade mig. Det lustiga är att när en sån övning blir, så kopplar inte Rhino på sin nos som han annars gärna använder utan då slår det lite tilt och han springer runt som en yr höna =)


Efter den övningen var han mer observant på var jag var och hade koll. Men så fann han ett härligt sorkhål som han gick helt upp i och grävde och grävde, kollade mig lite då och då, men jag tyckte han var alldeles för självständig så gick och gömde mig igen. Tror att han var lite nochalant över att ha koll på mig eftersom vi var på öppna ytor, inte lika lätt för mig att gömma mig då, men det skulle han inte kunna förlita sig på, jag fann nog ett ställe att gömma mig =)


När han inser att jag är borta så ser jag att han blir lite yr höna igen, men så helt plötsligt sätter han ner nosen i backen och spårar upp mig, det var ju ändå en sträcka på 150 meter mellan oss, men han spårade upp mig fint och efter det var all nochalans borta och han hade stenkoll på mig igen hela tiden.


Det jag gillar med Rhino är att han kan sticka iväg på sina egna upptåg, men utan att jag ber om att han kommer så gör han det självmant och det är en fin egenskap, då visar han att han vill ha kontakt och att jag ändå står lite högre än alla sorkhål och hjortar och älgbajsar som ligger överallt *skrattar*


Jag lägger upp några filmsnuttar, den första är när Rhino noterat att det är hjortar nära oss och vi har gått där en stund innan jag filmar. Hjortarna blir obekväma med att vi är där så dom börjar springa, något som Rhino inte bryr sig om utan är i sin egen lilla lyckliga värld och börjar sen springa åt andra hållet. Vet att min inkallning inte är bra, men var nöjd med att han inte sprang efter hjortarna, men egentligen skulle jag givetvis ha bråkat lite på honom eftersom han fick knäck i lurarna helt plötsligt och kom inte förrän jag ropade Hit.


En filmsnutt är precis innan vi kommer fram så hjortarna blir synliga, man ser hur Rhino går högt med nosen och vittrar dom men väljer att komma till mig iallafall =)


Den sista filmsnutten visar på hur bra det är att gå och gömma sig för det har jag gjort innan denna filmsnutt och man ser hur mer uppmärksam han är igen och kollar var jag är och väljer sen att komma fast jag inte ropat, han vill inte tappa bort mig igen. Duktiga Rhino!!!



  Här ovan är det ett helt gäng hjortar som springer i hägnet ifrån oss, men Rhino luktar på gräset istället *skratt*



  Här ovan ser man hur högt Rhino går med nosen och sniffar in dom söta hjortarna =)



  Här ovan filmar jag efter att ha gått och gömt mig 2 gånger för att jag tyckte Rhino varit för självständig och nochalant i att ha koll på mig, här visar han att han inte vill tappa bort mig igen =)


      Rhino springer ut en sväng för att inspektera mer nära vad det är för filurer därborta =)   Men kommer fint tillbaka när jag ber om det =)   Rhino spanar på hjortarna =)   Han är väldigt nyfiken på hjortarna, men jag tycker det är viktigt att han får titta och vara nyfiken, men vill adramatisera det hela med att vi kan vara nära dom och ha mysigt han och jag och på så vis blir dom inte lika roliga =)   Rhino är en riktig sorkjägare =)   Man måste givetvis köra ner det där söta huvudet i det härliga jordiga hålet man så fint grävt upp säger Rhino =)   När man gör så, kan man sen se ut såhär, någon som vill pussas? =)   Många hjortar i hägnet nu =)   Rhinos öra blåser upp precis när jag vill ta en fin bild =)   Välkomna hem fåglarna =)     Mycket att inspektera och Rhino är en nyfiken kille och jag gillar att han väljer själv att kolla in det han undrar lite över =)


De första bilderna visar på att vi hade grillpremiär tidigare i veckan och jösses vad gott det var =)


Bilden på den fina fågelholken kan man inte annat än skratta åt, den är ju superstor, men så är det en holk till en uggla också =)

 
 
Beatrice

Beatrice

7 april 2011 10:14

Vilka härliga bilder! :D Han verkar riktigt mysig!

Själv väntar jag en valp som ska komma om 19 dagar :D Bilder på honom finns inne på bloggen

http://wwww.lillaotto.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards