Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Camilla - 16 maj 2010 20:03

Idag var det andra träffen av 3 för blodspåret. Vi började med en vinkel idag och med bloduppehåll på ca 15meter. Första spåret vi gick, gick Tyra i ett behagligt tempo och jobbade på bra, tog vinkeln fint. Det andra spåret var det bloduppehåll i och det var inget som påverkade Tyra. Fast hennes energi var på topp när det andra spåret skulle tas. Herre jösses, jag fick bromsa henne flera gånger, kan ni tänka er det?! Min Tyra som varit så försiktig i spåret och knappt gått framåt fick jag nu bromsa för hon körde på som hon aldrig gjort något annat i sitt liv än spåra =)


Så till nästa gång har vi i läxa att lägga spår som ligger max 2h och som är ca 200 meter långa och med minst 15meters bloduppehåll och med en vinkel. Det ska bli så roligt att ut och lägga spår nu. Jag tänker inte skynda på eftersom jag gärna vill att Tyra ska vara nogrann i spåret och inte börja köra med något hets tempo. Tyra fick beröm av dom andra deltagarna när jag skulle "klä om" henne. Trots att hon var så taggad och det var folk runt om så satt hon fint som jag sagt åt henne medans jag tog bort halsband och satte på selen och fixade med linan. Hon startade inte förrän jag sa att det var okej, det gillar jag med min lilla tös.


Vore ju himla roligt om Tyra kunde klara ett anlagsprov innan året är slut =) På kvällen var vi uppe en sväng på klubben och tränade passivitet, Tyra sköter sig riktigt bra. Jag är så glad över min fina hund =)

Av Camilla - 16 maj 2010 08:14

Det går riktigt bra för Tyras kullsyskon och andra syskon med för den delen på olika utställningar. Tyras syster i Finland blev BIR ( Bäst i Ras ) på en Nationell utställning igår och Tyras andra syster Lilo blev placerad 4:a på BIS ( Best in Show ) det var en inofficiell, men lika bra för det kan jag tycka =) Stort grattis till Tyras syskon som gör en sån fin karriär =)


Nu får jag ju hoppas att Tyra kan göra någon pampig karriär på något annat plan och göra bra reklam för Capa Tosta. Tyra har ju själv utsett vad hon ska göra reklam med och det går under konceptet: "Jag är inte bara amstaff jag kan imitera bergsget också". Men jag får känslan att det inte rimmar lika högt *skrattar*


Nä skämt å sido, vore ju givetvis roligt om Tyra fick skryta lite framöver också som hennes bedårande syskon =) Nu ska vi bege oss iväg till Blodspårskursen! Batterier ligger på laddning så det blir kort inlagda senare. Ha det så bra tills dess!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards