Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Camilla - 6 juni 2010 10:22

Bjuder på bilderna sålänge, lägger in texten senare =)


  Här börjar det hela, vi ska gå förbi åskådarna, först framför och sen bakom.   Jag har hälsat på snälla Christer och sen får Tyra följa med honom en bit bort.   Tyra har inga som helst bekymmer att följa med, ser glad ut och nyfiken på vad för kul som ska hända =)   Tyra kollar så jag står kvar =)   Sen är det dags att se om Tyra låter festledaren hantera henne, inga problem, men fick hon välja skulle hon helst kampa med kopplet =)   Christer intygar att Tyra har tänder i munnen *skrattar* Tyra sitter fint på hans fötter =)   Här kastar vi trasan, Tyra är het och vill också ha den att leka med =)   När Tyra får den måste hon lukta lite på den, sen kör hon igång och leker =)   Tyra springer emellan oss, hinner inte riktigt med =)   Nu ska Tyra få leka med snälla Christer =)   Inga problem här inte, bita trasa är bland det roligaste Tyra vet =)   Tyra är i himmelriket nu när hon äntligen får leka med trasan =)   Vill ju leka mera tycker Tyra =)   Måste jag verkligen släppa? *skrattar*   Tyra satt så fint utan att ligga på i halsbandet, ärligt talat trodde jag inte hon skulle springa efter, men så fort jag tog bort min hand rusar hon iväg efter "bytet"   Måste ju stanna och kolla in vad det är för rosa sak? =)   Måste inspektera lite mer nära =)   Tyra kommer sen tillbaka i full karutta, nästan så hon agerade bowlingklot mot publiken =)   Runda 2, Tyra tittar på bytet och så fort jag släpper halsbandet far hon iväg som en raket =)   Fort går det och som Mentalbeskrivaren sa om just det här momentet: Ja hastigheten behöver vi ju inte säga så mycket mer om än att fortare än såhär går det inte  =)   Tyra kommer när matte ropar, lyckas se lika galen ut som vanligt =)   Tro mig, nu flyttar publiken sig rätt fort, ingen av dom vill agera broms åt Tyra, undrar varför *skrattar*   Nej, vill inte bli kopplad. Tyra vill springa mera och rejsa lite =)   Här är det dags för oss att stå passiva i 3 minuter, direkt efter allt rejsande upp och ner för backen efter bytet som hon jagat. Jag var helt säker på att Tyra inte skulle vara still utan vilja kampa med kopplet eller med mig =)   Tyra kollar in marken lite...   Sen kollas publiken in =)   Hmmm, något grässtrå man kan stoppa i sig?   Nähä, blev det inte mer än såhär?   Ja, då får jag väl sätta mig ner en stund då och titta på snälla Christer =)   Japp, husse sköter sig med kameran =)   Tyra kollar in husse lite =)   Låååång tunga =)     Här ser det ut som att Tyra är lite sugen på att busa med husse, men hon står fint still...     Nu är det dags för lektanten att komma fram =)   Hon dyker upp efter att ha låtit lite =)   Tyra håller stenkoll på lektanten   Lektanten ta fram en trasa och bollar med..   Gömmer sig sen och Tyra får springa iväg, men Tyra gör som hon brukar, springer inte hela vägen fram, har hon aldrig gjort oavsett om det är konstig lektant eller annan person =)   Tyra tar en sväng tillbaka =)   För att vända tillbaka och vilja leka lite....   Men den där tanten verkar väl ändå lite konstig ändå tänker Tyra, men hon skulle så gärna vilja ha trasan =) Tror Tyra önskar att det var Christer som höll i den istället =)   Tyra buffar lite på lektanten, och springer lite runt henne.     Jag försöker locka på Tyra, men hon är fast beslutsam över att komma åt trasan =)   Här norpar hon åt sig den =)   Bus, bus, bus med trasan...   Jag fångar in Tyra och det är dags för nästa moment...   Overallen...även kallad Ove =)   Här går Tyra lyckligt ovetandes om vad "Ove" tänker  hitta på längre fram.   När overallen flyger upp agerar Tyra direkt, jag släpper kopplet och stannar.   Tyra skäller ut Ove, fy skäms på dumma Ove att dyka upp sådär bara...   Hmmm, Ove verkar inte vilja flytta på sig...   Då får jag väl allt gå fram och kontrollera vem denna oförskämda typ är =)   Tyra passar på att boffa på overallen...   Sen kollar hon in läget...   Jag får gå fram och berömma Tyra och sen är det utagerat för lilltjejens del..   Sen ska vi passera overallen 4 gånger till för att se hur Tyra reagerar...     Tyra bryr sig inte om tönt overallen, kollar in publiken, kanske händer något skoj däruppe?     Där står husse =)       Nästa moment är skramlet, vi ska gå förbi på en stig och sen drar denna snälla funktionär i repet som gör att det skramlar till precis där vi är..   Nu startar vi..   Skramlet har låtit, Tyra stannar upp och funderar..   Tyra tittar på mig....   Sen på skramlet..   Sen kollar vi in skramlet tillsammans =) Emellan allt det här passade även Tyra på att sitta fot hos husse *skrattar* Hon tyckte att det hela var utagerat och såg ingen vits med att kolla skrammel med matte, men okejdå, hon offrade sig =)   Sen var det dags att gå förbi 4 gånger även här, Tyra struntade i det hela...       Nu är vi påväg mot spökena =)   Christer visar var spöken kommer att dyka upp ifrån...   Nu startar vi....   Tyra sätter sig först ner....Så har hon alltid gjort ända sen hon kom hem till oss vid 8 veckors ålder. När hon vill tänka över något så har hon alltid satt sig ner.   Men när hon tänkt färdigt på några hundradelssekunder tyckte hon med hela kropp och själ att dom där sakerna minsann inte hade något här att göra..   Förstår dom inte? Dom ska inte hitåt säger Tyra...   Nä nu får det allt vara nog, Tyra visar med hela kroppen och hela sin lungstyrka att dom inte har något här att göra...Jag har ALDRIG hört Tyra såhär och ALDRIG sett henne såhär och ALDRIG trott att hon skulle agera såhär heller =)   Spökena blir dirigerade av Christer, så ett spöke rör sig i taget och Tyra har stenkoll på vad dom pysslar med...   Hon e riktigt arg på dom olydiga spökena...   Nä nu börjar dom komma närmre och närmre, jäkla spöken försvinn...     Tyra slutar inte en enda sekund med att försöka övertyga spökena om att inte komma mer nära...hon jobbade på riktigt fint =)   vem skulle inte bli arg om en sån här typ dök upp mitt i skogen =)   Mentalbeskrivarens åsikt: Jag kan möta vad som helst, utan att behöva vara rädd när jag har Tyra med mig =) Tro mig, hon lät inte glad på spökena..   Nu jäklar tar hon i ännu mer, trodde inte det var möjligt...   Bäst att se till att dom inte kommer åt min matte =)   Nu har spökena vänt sig om...   Jag släpper kopplet...   Tyra är fortfarande arg på dom, tycker inte dom ska stå där...     Jag går fram en bit...   Tyra hakar på och skäller =)   Jag går fram och ställer mig ansikte mot ansikte på spöket. Jag och spöket pratar...   Tyra är inte lika lätt övertalad i början...bäst att kolla vad det där andra spöket gör när matte har kontrollen på det ena =)   Men sen kommer Tyra fram och tycker spöket är en snäll typ =)   Det andra spöket var ju också en snäll typ =)   Tyra viftar på svansen och är så glad...   Kan jag inte få pussa spöket lite också =) Tyra gör tappra försök att få pussas..   Momentet är slut och för Tyras del är dom otäcka spökena ett minne blott..   Vi går vidare...   Dags för lek igen, äntligen har Christer fattat galoppen tänker Tyra =)   Tyra är överlycklig över sin trasa...   Busa med matte, jippiiii   Vi busar medans det är dags att skjuta skotten...   När skotten smäller, noterar Tyra det och släpper trasan för att sen direkt återuppta leken igen...   Här sitter Tyra still för att se hur hon reagerar när hon ska vara passiv när det smäller...   Tyra gör samma sak här, noterar att det smäller....( vore ju konstigt annars )   Det smäller, men Tyra sitter snällt kvar...

Här går vi igenom hela banan steg för steg. Mentalbeskrivaren, Stefan Andersson berömmer Tyra och jag fick med beröm över att ha varit en mkt bra förare åt Tyra genom förloppets gång. Vilken tur säger jag och skrattar, då behöver jag inte skämmas över att jag tjoade och var som vanligt med Tyra. Absolut inte säger Stefan, det var mycket trevligt hundförar arbete =)  

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards