Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Camilla - 28 juni 2010 16:51

Igår var jag och Tyra ut till landet med min bror Anders. Min bror är förståndshandikappad och har blivit rädd för hundar på senare år. När vi var små hade vi hund, men sen har han blivit skrämd av en hund när han jobbade vid ett tillfälle och sen dess har han varit rädd. Han var väldigt rädd för min tidigare hund Varga. Hon var mkt större än Tyra och kunde vara riktigt klumpig många gånger. Han ville inte att hon skulle vara lös och ville inte gå nära henne. Så en dag helt plötsligt ute på landet sätter han sig ner på gräsmattan och leker med Varga. Dom blir sen bästa kompisar och han pratar än idag om Varga då och då.

Sen kom Tyra, Anders tyckte hon var söt när hon var liten valp, men sen växte hon och då blev han lite mer reserverad och ville inte att hon skulle vara lös när han var med. Tyra kan ju verkligen vara klumpig och osmidig eller vad man ska säga. Hon älskar ju att tacklas och kan vara lite oförsiktig när man leker med en leksak och av misstag ta nytt grepp där ett finger kan komma i kläm. Igår hände samma sak med Tyra som med Varga. Jag frågar Anders om det är okej att Tyra är lös och han säger ja. Sen leker dom så fint och Tyra är försiktig med honom och inte alls så som hon är mot sin matte *skratt* Det var så roligt att se dom tillsammans och det värmer i hjärtat att min bror kommit över sin rädsla för Tyra. Anders tycker om djur och framför allt hundar så jag hoppas att Tyra kan hjälpa honom att bli mindre rädd igen för hundar. Tog lite kort som jag slänger upp =)


  Anders tycker det är roligt när Tyra springer och biter i mjukisdjuret så det piper =)   Tyra tycker brorsan är rolig så kommer direkt han ropar, inte alla som är så leksugna så Tyra passar på =)   Tyra sitter snällt still när Anders försöker sätta på kopplet.   Ser så mysigt ut, jag är så glad att han inte är lika rädd längre och att Tyra är så mjuk och fin med honom.   Anders är lite rädd för Tyras mun, men allt eftersom dom leker så vågar han sen klappa och kela med henne =)   Tyra håller stenkoll på var Anders tar vägen, hon vill ju inte missa något roligt.   Brorsan ser så lycklig ut =)   Här har Anders kastat iväg en leksak och Tyra bokstavligen flyger i luften för att hämta den =)   Tyra springer efter brorsan, hade det varit jag som gick där hade hon tacklat mig, men honom var hon så försiktig med.   Har försökt lära Tyra att inte ta saker ur händerna och hon gjorde det inte en enda gång med Anders.   Anders försöker sig på byteshandel =)   Trodde aldrig Anders skulle våga hålla i däcket och ha dragkamp med Tyra, men fick det till och med på bild =)   bus, bus och åter bus.   Tyckte bilden blev rolig. Jag håller i däcket och Tyra gör sitt bästa för att sno tillbaka det.       Jag och Tyra kampar lite =)   Mattes fina fina Tyra.     Märket ni ser på Tyras bakben är där dom tog prov som skickades iväg, ska få svar någon gång denna veckan.     Tyra ser så lycklig ut när hon flyger fram över åkrarna. Lite högt gräs bara, men bäst att passa på innan bonden plöjer.     Tyra står och drömmer sig bort mot godare saker att stoppa i munnen än det hemka fiskfodret hon får dras med för stunden.   galet kort på mitt vilddjur =)  

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards