Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Camilla - 11 juni 2010 21:04

Fast Tyra är lite trött och seg nu så flyter detta tjyvblod i hennes ådror och hon bara måste tjyva något *skrattar*


Ikväll när jag kom hem från jobbet så möter hon mig i dörren och plockar snabbt upp ett ben som hon så stolt bär runt i sin hälsnings ceremoni *skrattar* Jag går in på toaletten och stänger inte dörren helt. Dröjer inte lång stund förrän hon puttar upp dörren och kliver fram till mig och kelar lite, sen ser jag på henne att det är något lurt i görningen men hon försöker göra sitt bästa att lura mig att tro att hon bara vill kelas. Så plötsligt vänder hon sig snabbt och sträcker på sig och vips ligger en strumpa fint placerad mellan pirayans tänder. Det gick jätte fort, sen springer hon ut i hallen, vänder sig om och så står hon och retas för hon vet att jag inte kommer åt henne när jag sitter på toan *skrattar*


När jag kommer ut från toaletten blir hon helt upprymd och tror att vi ska ha katt och råtta lek, härligt att se henne så glad =) Det värmer i hjärtat =)


Nu sover min lilla tjej gott. Jag tycker det känns tungt att jobba hela helgen, får ju inte träffa mitt lilla vilddjur så mycket då. Ska göra henne sällskap och krypa ner i sängen och sova jag med. Godnatt gott folk!

Av Camilla - 11 juni 2010 11:03

Trodde att sannolikheten att Tyra skulle vara trött utan aktivering skulle vara lika stor som att månen skulle trilla ner, men då måste nog snart månen komma då. Tyra är trött idag, inte likt henne, vi var ut en sväng i skogen och hon försöker se sådär härligt sprallig ut,men tempot är inte detsamma och hon travar mest fram istället för att galoppera fram som hon brukar.


Jag förstår att hon är trött så vi tar det lilla lugna i sakta mak. Efter att hon fått frukost och medicin och Canikur Pro så gick hon och la sig istället för att bjuda in mig till lek och bus som hon brukar. Mitt lilla vilddjur, har plötsligt blivit tamdjur *skratt*


Tyra äter stark antibiotika för sin mage, jag har ju kännt på mig att det varit något och igår fick jag rätt tack vare ett prov som jag propsade på att dom skulle ta. Strömsholm tyckte att det inte var nödvändigt men jag gav mig inte och så rätt jag hade sen =)


Man upptäckte även att Tyra har lite förhöjt njurvärde så vi ska tillbaka om 14 dagar och ta nya blodprover för att hålla koll på värdena.


På måndag ska vi tillbaka för att kolla ögonen så dom inte tar skada av det starka pencillinet. Det är lite mycket nu för min lilla tjej, så nu har ni förklaringen till varför vi ska ta det lite lugnt en tid framöver.


Jag beundrar henne att hon alltid skiner som en sol och bjuder på sig själv och aldrig surar trots att hon faktiskt haft rätt ont i sin stackars mage under vääääldigt lång tid. Tyra är verkligen mitt allt och jag hoppas att hon får börja må bra och få växa till sig som hon ska.


Pga att hon äter antibiotika så har jag nu skickat iväg en förfrågan om att få en ny tid för BPH-testet, hoppas på att få svar snart och att vi får en tid. Hon har 7dagars karens efter avslutad kur så då får vi inte göra testet den dagen vi har fått.


Nu är det helg och jag ska jobba hela helgen, någon som vill byta med mig? Många ska till Avesta i helgen för det är Svensk vinnar utställning och jag önskar alla lycka till!

Av Camilla - 11 juni 2010 09:27

Tyra träffade sin dobermann kompis i onsdags som heter ZoeZoe och ägs av min vän Hanna =) Här kommer lite bilder.


  tyra gör ett attack hopp för att överta pinnen =)     Tyra är helnöjd över sitt koncept att plocka upp pinne och sen bli jagad =)   Tyra simmar för första gången i sitt liv =)       Spring, spring och åter spring =)               

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards