Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Camilla - 4 augusti 2010 12:40

Har vi här i Eskilstuna. Jag är som så att för min del gör det inte så mycket om inte solen står i högsta skyn och steker så termometern visar över 30 grader. Det gör heller inget om det skulle dugga lite, men regn så det verkligen känns som regn kan jag klara mig utan. Gör ju inget om det är så någon dag, men nu kan gärna solen få titta fram lite. =)


Jag och Tyra åkte ut en sväng till landet idag, tanken var att vi skulle gå ut i den skog som pappa äger som vi sällan går i, eller nästintill aldrig går i. Det är några år sedan vi planterade ny skog där och den har tagit sig, men det har även allt snår också gjort, så det är inte lika lätt framkomligt där. Men eftersom det spöregnade så var inte Tyra så sugen på att hoppa ut ur bilen ens =) Vi var ute en liten stund bara och sen gick jag in och sa hej till pappa som sitter helt i sjön eller vad man nu ska säga. Pappa har haft ont i sitt ena ben i över ett år, knät som spökar, och sen 2,5 vecka tillbaka har han haft ont i sitt andra ben. Han var till husläkaren som skickade remiss till röntgen, men under tiden så kunde pappa gott slänga i sig 2 alvedon och sen röra på sig så mycket det bara gick. Spännande uttlåtande med tanke på att efter röntgen igår så upptäcktes det att benet var helt av ovanför fotknölarna och det har han gått på och jobbat i en vecka och sen haft semester och rört sig så gott det har funkat tills igår. Dom gipsade direkt och det benet som knät var ont på, måste han förmodligen byta ut hela knät, snacka om att jag har en envis pappa som vägrar gå till doktorn i första taget.


Jag fick order av Strömsholm i måndags att tvätta Tyra med pyoderm schampoo varannan dag eftersom hon har nya utslag *suck* har inte velat nämna det eftersom vi skulle blicka framåt och allt bara skulle bli bra =) Hur som helst så har jag tvättat med det, men kan inte påstå att det gör någon skillnad. Det verkar klia en hel del i Tyras underliv, man märker det på henne. Jag försöker smörja med en salva jag har hemma som ska vara bra mot svampinfektioner, men som sagt, verkar inte funka så bra, men det blir säkert bättre om några dagar, visst *skrattar hysteriskt* =)


Ska ta och duscha tösen igen, inget hon gladerligen gör, men ställer upp eftersom matte tjatar om det. Nu tycker jag att vi alla ber till vädergudarna om lite bättre väder hörrni =) =) och det skulle inte göra något om ni hade lust att lägga några snälla besvärjelser över mig och Tyra att Tyra får bli frisk nu och botad för gott =)

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards