Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Camilla - 12 augusti 2010 21:57

Jag har så dåligt samvete över att jag var ute till skogs med Hanna och våra hundar häromdagen. Borde inte utsatt Tyra för det, men kände någonstans att jag ville att hon skulle få vara lite fri och röra på sig. Men i efterhand inser jag ju hur korkat det var, hon är ju långt ifrån frisk och borde inte utsättas för fysisk ansträngning. Det som är gjort, är gjort, men gör inte om det.


Har fått svar på en del prover, ämnesomsättningen är bra, så det var glada nyheter.


Odlingen från en blemma ( hennes utslag ) visade på en bakterie som tagit sig lite för stora friheter. Bakterien Tyra har, har alla hundar och den är vanligtvis en harmlös bakterie tills den hittar något att sätta tänderna i. Bakterien, som har ett långt namn som jag inte kommer ihåg, är resistent mot vanliga anitbiotikum, men borde tagit stryk av det som Tyra äter nu, men tyvärr så är bakterien lite envisare än antibiotikan Tyra äter nu, så efter nästa tisdag kanske det kommer bytas till en annan sort.


Odlingen på Tyras vagina och flytningar visade att samma bakterie som härjar i huden på Tyra har även flyttat in där, men samma sak gäller här, man avvaktar till tisdag, om nu inte Tyra skulle bli sämre såklart, men jag är glad om det går att hålla till ett besök i veckan på Strömsholm =/

Nu var jag lite ironisk, helst skulle jag vilja slippa se det stället och allt vad veterinärer heter, men så ser inte läget ut just nu och då får man göra det bästa av situationen.


Jag duschade Tyra ikväll med schampoot Malaseb, vet inte om det gör något nytta, men det kan inte bli sämre iallafall tänkte jag så skrubbade av henne. Hon hade gärna stått över, men ville få bort hennes blåbärsfläckar också.


Med risk för att låta ynklig nu, men det är ju å andra sidan min blogg så skriver ju vad jag vill =)  Vad jag grinat ikväll, ni vet när man börjar gråta och sen inte kan sluta, det finns liksom ingen hejd på det hela. Jag vet att jag kanske låter larvig nu men jag tycker det är så jobbigt när Tyra inte mår bra. Hon är en sån otroligt glad och sprallig tjej och med ett hjärta av guld och hon förtjänar så mycket bättre än att bli begränsad och springa på djursjukhus.


Det här är baksidan av hundägarskapet, man vet aldrig hur det blir när man skaffar hund, men man måste ju ha med det i beräkningarna såklart. Men min tanke var ju såklart att jag och Tyra skulle vara ute på tävlingsplanerna istället för korta koppelpromenader och bara kunna erbjuda äckligt fiskfoder och tråkiga veterinärbesök.


Jag får tårar i ögonen när jag tittar på min vita fina kamrat här hemma som tittar tillbaka på mig med sina stora bruna ögon och bara är så himla fin. Tyra äger verkligen mitt hjärta och det gör så ont när jag inte kan hjälpa henne. Jag vill göra henne lycklig och ge henne det liv en hund förtjänar med mycket lek och bus och träning.


Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag hoppas och önskar att Tyra får bli frisk. Hon är mitt allt och jag vill ha många, många år ihop med henne, fick jag bestämma skulle hon leva för alltid, men så funkar ju inte saker och ting det fattar ju jag med.


Nä, nu var det färdig deppat, nu har man brutit ihop så nu är det bara att bita ihop och gå vidare. En ny dag imorgon med nya tag =)


Måste ju gratta Pillan med Torsten som kom på 2:a placering igår i Strängnäs på sin debut i LK2, synd bara att poängen inte räckte till, men det tar ni nästa gång =)


Godnatt gott folk och sov så gott!



  


  

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards