Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Camilla - 10 augusti 2010 21:34

Känns det nästan som iallafall, för medicinen som Tyra fick mot klådan verkar hjälpa, hon kliar inte alls lika mycket sen hon fick dom tabletterna, jag blir så glad! Kunde inte låta bli att ladda upp bilderna från dagens träff med Hanna och ZoeZoe =)


  Jag ropar till Tyra att det inte är bad dags!   Tyra verkar sugen, men lyder fint och hoppar över att doppa sig.   Fina ZoeZoe =)   Här ser ni hur fint Tyra har krigsmålat sig =)   Tycker kortet är så sött på något vis, Tyra följer ZoeZoe hack i häl.   Tjejerna stannar upp och kollar åt vilket håll vi ska gå. Vi har gått en stund nu och Tyra orkar inte hänga med i ZoeZoes tempo.   Här är ett rätt skoj kort från början av promenaden när Tyra har mer energi, fråga mig inte vad hon gör, ser ut som hon tagit privatlektioner i karate eller nåt =)   Tjejerna står och smider planer =)   För att sen lägga in en högre växel och rivstarta *skratt* Detta är också taget i början av promenaden.

Så här såg det ut efter att vi gått halvvägs ungefär, Tyra orkade inte riktigt, men tror ändå det var bra för henne att få tänka på annat än sin klåda =)  

Av Camilla - 10 augusti 2010 20:46

På eftermiddagen så åkte vi till skogen och träffade Hanna och ZoeZoe. Det var ett kärt återbesök för töserna som blev glada över att se varann. Är så skönt att träffa Hanna. Hon är alltid så rar och snäll, hon är nog en bland dom snällaste människorna jag känner tror jag =)


Vi gick en sväng, tjejerna busade litegran men lufsade mest runt. ZoeZoe var den som ledde flocken, hon höll sig i täten hela tiden och Tyra kom flera meter efter. Märks att Tyra inte är i topp, men kände ändå att hon behövde få komma ut och få ha lite roligt också.


Förra året i blåbärstid, minns inte riktigt när, men då var jag och Hanna till skogs igen med hundarna och då krigsmålade sig Tyra med blåbär. Helt otroligt att hon lyckades med det idag med, precis vid ögat igen =) Ser ut som att hon dragit ut ögonskuggan. Korten kommer imorgon om inte datorn får för sig att äta upp dom.


Måste villigt erkänna att det känns lite halvjobbigt att mina ca 5000 kort fått för sig att leka kurragömma eller inte nudda hårddisken   


Tycker inte det är vidare snällt gjort av mina kort    men dom säger ju att man ska skratta åt problemen så får väl göra det så kanske dom dyker upp snart mina kära kort.


Tack Hanna för pratstunden och för att du tog dig tid med en promenad fast jag vet att du har massor att dona med   


Innan jag åkte hemmåt svängde jag förbi mina föräldrar. Pappa har det inte lätt nu, önskar att han slapp ha så ont och framför allt att hans ben var hela. Tog en fika med dom och kom då på att jag har lämnat kvar några skivor som jag brännt över kort på. Lite skönt att ha några kort kvar.


Jag vill även lägga in en stor ELOGE till mamma och pappa som ställer upp och hjälper till när det knakar i fogarna och veterinärbesöken skenar iväg inklusive medicineringen. Jag och Tyra är evigt tacksamma för er ovärderliga hjälp i ur och skur!       

Av Camilla - 10 augusti 2010 15:36

Börjar känna mig som en repig LP skiva nu, men idag har vi varit hos veterinären igen. Tyra kliar sig något enormt och fått gulaktiga flytningar. Sa till och med när jag ringde att jag måste börja framstå som en hypokondrisk hundägare så som vi springer där.


Men veterinären tyckte inte att det varit rätt beslut av mig att avvakta med tanke på hur Tyra mår. Veterinären såg också flytningarna som Tyra har, hon gjorde även en gynundersökning eller vad man kallar det när man gör det på hund. Tyra borrade ner sitt huvud i min arm som vanligt och bara stod snällt där och lät dom hållas. Först skulle hela mojängen in och sen skulle hon ta prover, stack in 2 långa tops och tog prover på livmodern och flytningarna. Sen tittade veterinären in hur det såg ut och Tyra är röd och irriterad, men det var inget nytt, det hade dom ju konstaterat på ultraljudet i fredags att hon har inflammation i livmodertappen.


Tog blodprover, ett som ska skickas till Norge, där det ska analyseras om Tyra är allergisk mot något i sin omgivning. Det provet är egentligen inget man tar när hunden inte är utredd klart om foderallergi eller inte, men eftersom Tyra inte blir bra bedömde veterinären att det var på

sin plats med ett sådant prov. Det andra blodprovet ska kolla upp sköldkörteln och hur Tyras ämnesomsättning ser ut. Jag var helt övertygad om att detta redan gjorts i vintras, men inget som syns i några journaler så med andra ord är det inget som utförts.


Nu är det bara att vänta och hoppas att det inte blir sämre till på tisdag. Veterinären skrev ut medicin som ska lindra klådan, så hoppas det hjälper för Tyra kliar dag som natt.


Veterinären var mycket noggrann och rar och man märkte direkt att hon hade ett upplägg kring Tyras situation. Hon ska ringa mig när provsvaren anlänt. Hon tyckte inte att jag skulle känna mig dum som kom så ofta, det är nödvändiga besök som hon sa och det märks ju på Tyra att hon inte mår bra även fast hon försöker vifta på svansen och pussas. =)


Det är läget för Tyras del just nu, vi tar en dag i taget och hoppas på det bästa, även det minsta lilla förbättrnings symptomet skulle göra att jag kände mig som jag vunnit på lotto just nu. Och tror Tyra skulle känna detsamma.


Sen är det aktuellt med kastrering för Tyras del, men går inte att genomföra i dagsläget pga utslagen på buken, funkar inte att lägga ett snitt i det och dessutom måste Tyra må lite bättre för att minska riskerna som en operation i sig redan är.


Hoppas ni andra har det bra därute, och klart Anna G att jag hjälper dig =)

Av Camilla - 10 augusti 2010 00:00

Jag håller på att pyssla och göra om bloggen. Här satt jag i godan ro och pysslade när jag skulle lägga in kortet på mig och Tyra. Jag kopplar in min externa hårddisk och vill ta kortet därifrån. Vad tror ni händer? Jo, helt plötsligt försvinner alla mappar och filerna går inte att hitta. Fan va bra med extern hårddisk =) Jag har köpt den i syfte att samla alla kort som jag tar där, men just nu känns det ju mindre lyckat. Jag ska ta och forska i det där imorgon, för det är läggdags för länge sen för min del egentligen. Men jag är ju såhär när jag håller på med något, jag fastnar och kan hålla på i en evighet.


Tankarna har ju gått kring att styra upp en hemsida, men känner att en blogg får räcka för tillfället.


Tyra ligger och snarkar just nu, hon blängde på mig för en stund sedan, hon tycker jag ska komma och lägga mig så jag kan agera som hennes alldeles egna värme element =)


Tyra är ju en hund som behöver mycket närhet, så har hon varit ända sen hon var liten. Fast när hon var liten ville hon mest ha närhet som tedde sig att ha så mycket av mattes händer i munnen som möjligt =) Och ställde inte matte upp på det så fick materiella ting duga, som t ex elkablar, skor, bordsben, ja hon var inte så kinkig =)


Nä, dags att krypa ner i sängen nu, är ju ledig imorgon (tisdag) så hoppas på fint väder ( läs utan regn ). Godnatt gott folk och sovgott! Och Anna G, om du läser det här, klart du ska skaffa dig en blogg, kan jag så kan du =)

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards