Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Camilla - 22 februari 2011 01:48

Var på mitt första Årsmöte någonsin som hölls i söndags för Amstaffklubben, det var inte mitt sista =)


Men jag måste ändå säga att jag upplever vissa saker oseriöst, inte själva klubben utan hur människor faktiskt betedde sig på mötet. I min värld sitter man inte och suckar sig igenom ett möte och bara vill rösta igenom saker och ting för att komma därifrån. Då är det ju för fan bara att ta och smattra ut därifrån och eliminera sitt face så man slipper kärringgnället!!!!


Så då var det sagt =)


Träffade underbara Lilo! Hon är ju Tyras syster =) Hon var där för att få pris för att ha kammat hem den fina titeln Årets Show Amstaff 2010!   


Stort Grattis till Lilos ägare, Carola och Lilos uppfödare, Maria =)


Dagarna som varit har det varit mycket blandade känslor, känner lite lätt panik emellanåt men tror att det är mycket abstinens till att vara Tyra lös. Hon hade ju så mycket energi och vi hade aldrig tråkigt ihop =) Jag är verkligen inte typen som ska äga en hund som är soffpotatis *skrattar*


Jo, såg en annons på blocket förut, blir faktiskt mörkrädd när jag läser om sånt. Nu vet jag inte hur ni tycker och tänker, men JAG skulle INTE avfärda en hund vid mkt ung ålder att den inte skulle funka som tävlingshund bara för att den inte verkar ha intresse för leksaker?!!!


Alla hundar är olika och det hänger på ägaren att hitta rätt verktyg för att kunna komma någonvart. Huvudsaken tycker jag är att man bygger upp en fin kontakt och fint samspel sen om hunden gillar leksaker eller inte är ju mindre viktigt. Men detta är min egna personliga åsikt. Fast jag tycker det är skrämmande att man sätter stämplar på så unga hundar så tidigt, helt galet enligt mig faktiskt.


Kolla på Tyra tex som är ett praktexempel på att det är idiotiskt att hålla på med att utse hundens framtid i så tidig ålder. Tyra var en bland dom lugnaste i kullen som liten, hon var en filosof som brukade sitta och begrunda tillvaron och utforskade den i sakta mak. Men allteftersom hon växte och utvecklades så blev hon mer och mer vild *skratt* Och vid 1 års ålder fanns det ingen liten filosof längre, utan en hund som ville ha fullt ös och hade en hjärna som tänkte i ljusets hastighet =) Älskade bästigaste Tyra!!!


Men vill uppfödare hålla på med sådanna bedömningar så får dom ju göra det, men JAG skulle ALDRIG köpa en valp från någon som bestämde valp åt mig och som redan hade en utstakad framtid för valpens utveckling redan vid 8-12 veckors ålder.


Ursch vad jag saknar Tyra, sover dåligt när hon inte sover brevid mig. Skönt att min andra hälft är hemma för då kan jag sova lite bättre. Allt sånt här kommer vända, det vet jag ju, men det är så jäkla jobbigt när man är i det.


Jag ringde Strömsholm i fredags igen eftersom ingen av cheferna har hört av sig, men det ligger på 2 chefers bord. Frågan är ju varför dom ligger där? I det här läget tycker man ju att dom borde handla snabbt och inte ligga på latsidan, men vill dom ha ett stort Regiondjursjukhus fullt med MRSP så visst, men jag kommer aldrig mer sätta min fot där om dom inte gör något vettigt snart. Tycker så synd om alla som i god tro åker dit och inte har en aning om läget....


Jag ska få vara hundvakt i mitten på mars, det ser jag fram emot, tänk att få träna lite hund =) Ha det gott alla!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards