Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2010

Flen

Av Camilla - 21 augusti 2010 21:11

Var i Flen idag, bekväm som jag blivit så bangade jag på att åka tidigt så jag kom insläntrandes vid halv tolv någon gång tror jag   


Det var både förmiddags och eftermiddags tävlingar i Flen. För er som inte tävlat tidigare eller tävlar och har vettig resväg till Flen kan jag varmt rekommendera den klubben. Tycker dom har sånt bra upplägg och ordning och reda   


När jag kom dit hade Pillan och Torsten precis gått av planen, synd att jag missade dom. Det var 17 st i Klass 2 som tävlade och nerverna sitter alltid utanpå mig när jag åker iväg såhär fast det inte är jag som tävlar själv. Det visade sig att Pillan och Torsten kammade hem hela segern och med ett första pris med fina poängen 185     


Jag hade god lust att skrika och tjoa när hon klev upp på prispallen som nummer 1, men hade fått strikta orders om att inte hålla på *skratt* Men jag blir så glad när det går bra för andra   


Det var Pillans och Torstens 2:a första pris i klass 2. Dom tävlade även på eftermiddagen men det blev lite väl mycket för lyckliga Torsten som speedade igenom rutan och tvärnitar så fint men utanför tyvärr, så det blev en 0. Hade han inte haft den, så hade hon vunnit hela klassen på eftermiddagen också, men man kan inte begära så mycket av lilla Torsten. Pillan brukar tycka att jag överdriver, men det är ju faktiskt sant att hon startade upp honom i slutet av våren och då lärde in alla Klass 1 moment och tog hem ett LP1 på 4 tävlingar och det var Torsten första tävlingar någonsin. Nu har hon lyckats styra upp 2 första pris i Klass 2 på 3 eller 4 tävlingar och jag tycker det är imponerande. Jag har sagt det från dag ett, dom kommer gå långt dom två, dom är ett underbart team att titta på    Stort Grattis Pernilla och Torsten för dagens vinst!


Tyra och jag var till skogen på kvällen en sväng. Hon har ju inte fått springa lös så mycket och tro mig, det var en lycklig Tyra som sträckte ut i skogen ikväll. Jag försökte ta kort, men vet inte, ibland är min kamera helt rubbad, så blev inte så många fina direkt, men lägger upp dom imorgon. Vet inte om jag törs säga det, men tycker nog allt att utslagen blivit lite bättre på kroppen iallafall. Hoppas allt vänder nu. Pratade med veterinären i torsdags och Tyras B12 prov var fint, men hon har för högt Folsyra värde. Nu förklarade veterinären det för mig vad det innebar osv, men jag minns inte nu för det är inte det primära just nu. Det som är nästa sak att få bukt på är huden och jag har fått en teletid till Katinka den 10 september, sen har jag en tid inbokad den 14 september. Nästa vecka borde proverna från Norge och USA ramla in tycker man. Skulle inte förvåna mig om Tyra är allergisk mot något i luften eller ute. Hon känns mer pigg igen iallafall och det glädjer mig så enormt mycket =)


Nu ska vi krypa till kojs, är trött ikväll. Grattis också till Tyras syskon, Diamon och Lilo som var i Eskilstuna och ställde ut idag. Godnatt gott folk och sovgott, bilderna kommer imorgon =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards