Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

Tungt att komma hem...

Av Camilla - 23 februari 2011 05:11

Fast det gått 2,5 vecka sen nu är det fortfarande jätte jobbigt att komma hem från jobbet på morgonen och inte ha en nyvaken Tyra som möter mig i dörren och letar snabbt upp något att kunna bära så jag kan berömma henne över hur duktig hon är!


Det hugger till i hjärtat varje gång jag börjar gå upp sista trappsatsen för då blir jag påmind att ingen Tyra möter mig sådär härligt lycklig över att få se mig igen.


På mornarna när hon var för trött för att möta mig i dörren gick jag in i sovrummet där hon låg invirad i husses täcke. Det var mer ofta än sällan som husse inte hade så mycket täcke för att Tyra virat in sig i det *skratt*


Jag fick lirka upp ett hål för att mötas av en nos som direkt stack ut och pussade min hand för att sen kika ut med sina nyvakna bruna vackra ögon och så gosade vi alltid en stund. Det saknar jag så mycket att det gör ont i mig att komma hem och det bara är tomt och stilla.


Ibland fick jag tvinga henne ur sängen för att gå ut och rastas, för hon var en morgontrött liten tös och eftersom jag ville sova lite efter jobbnatt så var hon tvungen att gå ut då. Men när hon var riktigt trött, uträttade hon sina behov snabbt som attans för att sen vända om till porten igen och dyka direkt ner i sängen och under täcket hos husse.


När jag väl kom och kröp ner skulle hon alltid ligga på mitt bröst och titta på mig en stund för att sen krypa ner under täcket hos mig och ligga tätt, tätt intill. Jag saknar henne så mycket, min lilla snöprinsessa!


Tyra, jag älskar dig så mycket och varje dag utan dig är grå och trist och tråkig och långt ifrån lika kärleksfull!


  

 
 
linda & azi

linda & azi

23 februari 2011 18:25

hej!

jag beklagar verkligen din förlust, tyra var verkligen en fin hund! hon liknar min vita amstaffen som blev 9 år nyligen :)

sköt om er!

http://www.astirazalea.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards