Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Tid är det vackraste man kan ge någon annan!

Av Camilla - 6 februari 2011 23:38

Jag önskar att vi hade mer tid ihop, Tyra, jag och Ronnie. Men vi är tacksamma och glada för den tid som finns kvar och inatt får Tyra dunka mig i huvudet hur mkt hon vill med nosen för att få mig att fatta att hon vill krypa in under täcket och att jag ska lyfta på det åt prinsessan på ärten   


Jag ringde Strömsholm och åkte och hämtade henne. Det blir inget ultraljud, det blir inga fler nålstick för prover, det blir inga fler skrapprov, nu väntar bara gröna ängar och maskrosor på dig min älskade vän, men inte riktigt än, några timmar har vi kvar, och tro mig, jag värderar dom högre än allt jag har kärt.


Tyra ligger i min famn, hon sover tungt, är ganska drogad, fick en spruta smärtstillande strax innan jag hämtade henne och har även ett morfinplåster som ska underlätta. Hennes utslag är värre än någonsin nu, men det gör inget, för dit du ska min älskade Tyra kommer dom inte åt dig längre, dom ska inte få dig att lida mer. Jag gav Tyra kortison när vi kom hem för att stilla klådan så hon får sova inatt. Nu spelar det ingen roll längre...


Ronnie är på väg hem, skulle jobbat imorgon men denna dag kommer inte igen och han vill finnas där för Tyra, på samma sätt som han funnits där för henne sen hon kom in i våra liv. Vi vill sova tillsammans en sista natt, som flock, som enade tillsammans.


Imorgon ringer jag Västerås Djurklinik och ser om dom har tid att ta emot oss, allt pekar på att så är fallet, men annars blir det på tisdag. Men för Tyras del hoppas jag och önskar att dom har tid imorgon, eftersom hon är rätt dålig.


Hur ont det än gör och hur många tårar som rinner ner för mina kinder, så känns det ändå rätt för Tyras skull att släppa taget nu, jag vill inte, får panik när jag tänker på det, men nu handlar det inte om mig, utan om henne. Finns inget som kan rädda henne längre, finns inga mediciner, finns inga vaccin, schampon eller metoder, utan nu är det dags att låta min älskade Tyra vandra vidare, men jag hoppas innerligt att våra vägar möts igen, för jag klarar inte en oändlighet utan henne.....


Nu ska jag lägga det här åt sidan och bara titta och gosa med min fina livskamrat som är bland det bästa som hänt mig....men det smärtar i hela mig när jag inser att snart är det enda vi har minnen ihop....


Tyra, jag älskar dig, och när vi säger farväl så tar du en bit av mig med dig, en bit av mig kommer dö och jag hoppas så otroligt mycket att dit du ska, får du frid och lycka, för det är det minsta du är värd!


  

 
 
Ingen bild

Mia & Pixie

7 februari 2011 09:03

Mina tankar finns hos dig och Tyra! <3
stor stor kram

 
Olga

Olga

7 februari 2011 15:40

Styrkekramar till Er! Jag lider verkligen med Er!
Kunde inte läsa allt fint du skrivit om lilla Tyra utan att börja gråta själv... <3

http://ruffwood.blogg.se

 
DalmatinerJohanna

DalmatinerJohanna

7 februari 2011 21:44

varmaste varmaste tankar till er! Det är så svårt och så jobbigt att behöva ta beslutet att låta sin bästa vän somna in! Finns inga ord som räcker till!
Kramar från Johanna & Clifford (Buddy, killen med bruna prickar, skuttar redan på de där gröna ängarna)

http://tankar.enprickigvardag.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards