Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 3 september 2010

Av Camilla - 3 september 2010 22:08

Snacka om att det var overkill att lägga upp alla dessa bilder, men här har ni dom, alla bilder från vårt älskade Öland och på min Älskade Tyra   



  Sandviks hamn   Böda Sand   Böda =)   Nörd kort jag vet, men tyckte det var så rart, Tyras tass och min hand.   Tyra på Böda första dagen, fråga mig inte vad hon gör, ser stel ut som en pinne =)   Spring i benen...   Här ovan får Tyra spunk och jag hinner fånga henne precis innan hon flyger i väg, man ser hur hela hennes kropp är spänd för att kunna göra ett Tyra ryck =)   Kortet blev så roligt, jag skulle ta kort på Tyras tassar så upptäcker jag sen när jag kollar igenom korten att hon kom med på ett hörn, bokstavligt talat =)   Tyra testade det där otäcka vattnet, doppade sig en gång, men sen fick det vara nog med det vansinnet =) Lika bra det med tanke på att hon inte ska hålla på och bada en massa...   Verkade vara standard för Tyra att bara ha en tass i när hon for fram över Böda Strands sandbankar och stränder...   Bus i sanden, men ser nästan ut som hon springer rakt in i sandbanken om man tittar på bakbenen =)   Lyckligare hund får man nog leta efter =)   Böda är oslagbart, helt underbart!   Tyra sprang fram till vattnet vid ett tillfälle, och stod där och jobbade med tassarna och försökte doppa huvudet vid ett tillfälle, jag blev nyfiken och gick fram....   Hon hittade en stor jäkla rödspätta som låg där och flöt...   Ingen liten fisk direkt, kan ni se den?   Fullt ös =)   en tass i återigen, förstår ni hur fort det går för denna tjej när hon väl sätter igång?   Wow två tassar i, börjar du tackla av Tyra? *skrattar*   Tyra har en förmåga att slappna av i sitt ansikte när hon springer,så hennes ansikte blir ofta att se så konstigt ut....   Här tyckte Tyra det var super kul och ville inte gå härifrån. Hon funderade på vad det var som lät när hon gick fram till kanten?   Hmmmm, vad är det därnere egentligen och vad är det som låter?   Om jag blundar och sen tittar igen kanske jag kommer på vad det är som låter?   Aha, det är sand som rasar ner i vattnet, men det verkar komma där bortifrån?   Här verkar det vara något? =)   men det är ju därnere det låter eller?   Nöden har ingen lag, måste inspekteras, svart sand? hmmm undrar om den smakar gott? =)   Tror ni Tyra var ren efter att ha lekt med all lera?   Aha, det blir ljud när jag gör såhär =)   Galen hund, som sagt, hade vi inte tvingat henne därifrån hade hon stått kvar än tror jag =) Roligt med spegelbilden i vattnet...   Tyra och jag i Sandvikshamn...     en av alla utsökta rätter som bjöds på i Kårehamn och i Sandviks hamn. Denna måltid är inte min eftersom jag är skaldjursallergiker, det var Ronnies käk =)   Tyra på Alvaret, hon ser ut som att hon tycker jag är totalt störd =)   Roligt att hämta bollen, men roligare att få ha sönder den till tusen bitar...   Vackra Tyra...   På korten ser det ut som att Tyra vuxit till sig lite, men jag antar att jag är hemmablind och inte ser det här hemma...   Tyra i samma ögonblick som husse kastar iväg bollen =)     Va? Ropade du matte? Jag som har full sjå med att inspektera alla dessa varma mjuka bruna blajor överallt =) Härligt med vit hund bland ett helt gäng koblajor *skrattar*   En strand vid Borgholm....   Tyra på Alvaret, tittar lite mer noga på en koblajja =)   Va? Finns det verkligen djur som dessa koblajjor tillhör? Tyra hör korna...   Kortet ovan hade blivit så häftigt om jag fått till zoomen...   Mattes vackra tjej.. men hennes framtassar ser ju helt flänga ut, helt böjda på något vis...   *älskar*   Tyra undrar varför i hela fridens namn jag ligger på bryggan för?   Bäst att komma mer nära och undersöka vad matte har på gång =)   Nja, nu tror jag ni har något fuffens på gång *skratt* Tyra var lite misstänksam eftersom det var otäckt blött vatten på sidorna =)   Det här kortet är ett av mina favorit kort, helt otroligt vackert!   Sandviks hamn   Stranden vid Borgholm..   En dag blåste det nästan storm när vi var vid Sandviks hamn..     Stranden vid Borgholm...   Sandviks hamn   Tyra kan inte förstå varför hon ska sitta kvar däruppe där det blåser när matte gått ner? Matte tjatade något i stil med fint kort, men det ville jag inte ställa upp på, jag ville ju ner därifrån *skratt*   Den här stranden ligger vid Byrum eller vad det hette, på samma sida som Sandviks hamn, så den här stranden ligger på andra sidan än vad Böda Sand finns, men lika vacker strand. Jag har varit på Öland i 5 år i semestertid, men aldrig vetat om denna strand...     Tyra tycker att husse ska sluta larva sig nu =)   Hmm dom där vågorna ska jag nog allt fånga... =)   Kortet ser konstigt ut, ser ut som hon försöker hoppa små grodorna eller nåt =)     Dom där vågorna är ju roliga =)   Jag hann fånga Tyras tass innan vattnet tog avtrycket, tyckte det blev så fint med vattnet så nära =)   Bus, bus bus och massa god tång, mumma =)   Sa du något eller? =)   Därute ser ni blå jungfrun, det är en Ö ute i havet, har aldrig varit där, men skulle vilja dit, går båtar ifrån Byxelkrok....   Vår utsikt en kväll från där vi bor =)   solnedgång är man bortskämd med där vi bor på Öland...     Kunde inte låta bli, kossorna rules på Öland och vi har inget att säga till om, ska dom över vägen så ska dom över vägen...   Dom brydde sig föga, dom skulle till sitt vattenhål och hade inte tid att lämna företräde till en löjlig husbil *skrattar*   den här kossan stod bra länge och tittade åt ena hållet och sen åt det andra, men gick aldrig över =)  

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards