Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Camilla - 21 september 2010 22:06

Agria går in och täcker kostnaden på Tyras kastrering. Jag får givetvis betala 15% av hela summan, men jag är så glad och lättad över att Agria täcker resten. Känns nästan lite som jag vunnit på lotto *skrattar*


Nu hoppas jag att operationen går bra och att Tyra återhämtar sig bra och sen är all skit över, kan det inte vara så den här gången nu, det tycker jag vi bestämmer, klubbat och klart   


Så imorgon kväll blir det dusch för Tyras del och tvätt med desinfektionsschampoo eller vad det nu hette och sen ska hon inte få någon mat efter kl 20.00 Känns bra att hon har tid så tidigt för operation, så hon slipper gå hungrig så länge, om det tex hade varit på eftermiddagen. Men Tyra har tid kl. 7.45


Imorgon har jag bara möte på förmiddagen sen blir det att tillbringa resten av dagen ute med Tyra för sen blir det lugna gatan för hennes del ett x antal dagar framöver med tanke på stygn osv. Klart dom kan röra sig och så, men ni som känner Tyra, vet att hon gillar att flyga fram och gärna studsa några gånger på olika stenar *skratt* Tror inte det funkar med ett gäng stygn på magen.


Dags att nanna kudden nu och en sak har jag börjat förstå, det är när det börjar hetta till man kan skilja agnarna från vetet! Godnatt gott folk!



  Tyras och min fångst förra veckan =)   Mattes fina =)   Tyra är banne mig vitare än vitast =)   Stans största myrstack hittade vi i skogen =)   Känns som att hon blivit så stor =) inte konstigt man får svårt att andas när hon vill ligga på min bröstkorg *skratt*   Vackra Tyra!     Roligt kort det här, Tyra leker kurragömma, kan ni se henne?

Helt otroligt att hon stod på ett sånt sätt att hon kunde försvinna bakom trädet *skrattar* Ser ni hennes blick? Hon ser helt vild ut, och hennes val efter kurragömma var att springa till matte och använda henne som studsmatta *skrattar*  

Av Camilla - 21 september 2010 11:37

Snabba ryck i branchen när man får prata med rätt människa. Tacka vet jag Kajsa som svarar i telefon på Strömsholm, henne kan man lita på!


Bodil ringde för en liten stund sedan och har gjort samma bedömning som Katinka, så nu finns det 2 utlåtanden och intyganden från 2 olika veterinärer, så det känns som ett steg i rätt riktning. Bodil skulle skriva iordning och faxa Agria, så nu hänger det på Agria.


För att jag vill vara på den säkra sidan ringde jag även Agria och talade om läget och att det var papper på väg in. Så nu håller jag tummarna ännu hårdare än hårdast att det går igenom. Har aldrig haft problem med Agria, så hoppas verkligen inte att dom börjar nu.


Blev ingen träning för Tyra, hon är hängig idag och har kräkts upp all sin mat =( Hoppas att det bara var en reaktion på antibiotikan, och inte att inflammationen i livmodern tar ordentlig fart nu. Hon vill bara vila så då får hon göra det.


Nu väntar jag med spänning på vad Agria beslutar, uppdaterar när jag vet svaret. Håll tummarna nu!

Av Camilla - 21 september 2010 10:28

Idag är det ny dag och nya tag! Ibland är det bra att bryta ihop och sen går man vidare helt enkelt, var nog det som hände mig igår tror jag.


Eftersom jag inte litar fullt ut på Strömsholm, finns givetvis människor där som är kompetenta och seriösa, men jag har haft oturen tror jag och därav ringde jag idag istället för i eftermiddag.


Min känsla stämde, fanns ingen notering någonstans att det skulle uppmärksammas för veterinären att kolla över Tyra och ta ställning. Hon jag pratade med idag, vet jag är seriös, och hon skulle ta tag i det hela och sen skulle dom återkomma. Det som däremot kändes väldigt bra var att hon jag pratade med såg vad Katinka skrivit in i journalen, henne kan man lita på =)


Jobb för min del ikväll igen, när man blivit van att börja halv fyra känns det jätte tidigt när man börjar halv två på eftermiddagarna. Jag tänkte köra lite klicker med min höna här hemma innan dess. Var ju storrengöring av tösen igår med dusch och specialschampoo och öronrengöring med specialmedel, så idag blir det bara att torka av henne och kolla tassarna. Tyra är rätt less på mig, hon fullkomligt hatar när det ska hållas på så, hon tycker mer att vi ska mysa och gosa, inte hålla på och hälla äckligt medel i öronen =)


Nu är det bara att vänta till eftermiddag, har dom inte ringt vid 16-tiden ringer jag tillbaka, för det här ska bli utrett idag.


Tack alla för ert stöd och för att ni finns där, det värmer! Ha en bra dag allihopa!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards