Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 14 september 2010

Av Camilla - 14 september 2010 17:53

Hade jag och Tyra idag och jag är så nöjd med veterinären som vi har till Tyras hud. Hon är så rar med Tyra, märks att hon haft egna amstaffs. Hon börjar alltid med att hälsa på Tyra och gör det ordentligt, sen sa hon efter en stund att hon tror att Tyra är så dålig att hon måste lägga in henne så hon kan ta med henne hem sen *skratt* Hon tycker Tyra är så rar och berömde att hon var så lugn och varvade ner så fint. Tror inte det är många hundar som bara helt sonika lägger sig ner på golvet och sträcker ut benen och somnar.


Veterinären var nöjd med det hon såg, som hon sa, sist jag såg Tyra var hon som ett öppet vandrande sår, men idag finns inga utslag =) Vi fick lite direktiv vad som måste göras: rengöra öron 2ggr/veckan, tvätta tassar 2ggr/veckan, tvätta av Tyras kropp varje dag med en blöt trasa. Sen ska Tyra fortsätta med fodret hon äter nu och idag togs även antibiotikan bort. Jag hoppas av hela mitt hjärt och själ att utslagen håller sig borta nu.


Veterinären la även märke till hur mycket Tyra växt sen hon såg henne sist 13/7. Man tänker inte på sånt själv, man är hemma blind, men hon såg stor skillnad. Och som hon sa, det är ju ett gott tecken för Tyras del, för då har hennes kropp börjat kunna ta upp näringen igen.


Om Tyra kommer behöva behandlas med allerigmedicin så kommer det bli injektioner, men det är ingen karens på dom så vill vi tävla är det fritt fram och det glädjer mig =)


Veterinären la även märke till att Tyra fortfarande är för svullen i sin vulva, det är inte naturligt såhär långt efter löp, så hon rekommenderar kastrering, jag hoppas bara att det kan bedömmas som medicinsk för då går försäkringsbolaget in och täcker. Fast jag kan tycka att det är medicinskt med tanke på att dom har bekräftat inflammation på ultraljud och prover och dessutom behandlat utan effekt. Men men, får se vad dom kommer fram till.


På eftermiddagen var jag och Tyra i skogen, jag stod mest still och Tyra sprang för oss båda =)


  Det här var det enda Tyra noterade i svampväg fast det kryllade av svampar, tror inte min donna är någon kantarellhund direkt =)   Hittade 2 ynka kantareller och dom valde Tyra att trampa på =)   Står på en sten och kikar =)   Sa du något?   Fina tjejen =)

Tror allt att min Tyra har lite hängläpp *skratt* Hon är så vacker!  

Av Camilla - 14 september 2010 14:35

I aftonbladet idag finns en insändare i Debatt från ett flertal människor som gått ihop och skriver om våra hundar som det bedrivs hetsjakt på idag i Sverige. Tack och lov att det finns människor därute som vågar säga ifrån och sätter ner en fot mot all dårskap som äger rum!


Tusen tack alla medverkande för denna insändare!


http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article7779908.ab


Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards