Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 23 september 2010

Av Camilla - 23 september 2010 17:20

Tyra är hemma nu, operationen har gått bra, nu är tjejen omtöcknad och ligger mest, märks att hon har ont. Jag känner att jag är super trött och mer utförlig uppdatering kommer nog imorgon =)


Tyra hade vätska i livmodern och det kan även sägas med andra ord, inflammation i livmodern, så från att ha varit inflammerad i livmoderhalsen och stått på antibiotika hela tiden har livmodern blivit inflammerad också, inte så konstigt att Tyra varit lite trött och hängig.


Men nu är det över och hon är hemma, nu ska vi bara ta det lugnt och för en gångs skull tror jag Tyra är den som vill det mest =)


Tack alla som tänkt på min Tyra idag och hållt tummarna!

Av Camilla - 23 september 2010 08:41

Tyra var lyckligt ovetandes imorse, hon trodde bara att matte var helt knäpp som skulle släpa upp henne så tidigt *skratt* Har precis kommit hem efter att ha lämnat Tyra på Strömsholm. Känns alltid lika jobbig att lämna ifrån mig henne, och ännu värre är det ju till människor man inte har en aning om vilka dom är eller ens ett ansikte på.


Jag berättade lite historik i vanlig ordning, veterinären som tog emot oss, men som inte ska operera, har vi haft förut men när Tyra var inne med sin diarre och kräkningar. Hon kände igen oss, men känns som att nästan alla gör det där vid det här laget.


När jag berättat hur Tyra kan bli av sövning osv, då undrade veterinären om det gick bra att jag hämtade Tyra så fort som möjligt efter operationen, och inte mig emot, hellre att hon är hemma och lite loj än sitta där och stressa i otrygg miljö.


Vägde Tyra, tänk att hon väger hela 23.4 kg nu!!!! Jippiiii, helt otroligt att hon gått upp så mkt i vikt, jag är så glad =)


Nu ska jag passa på att städa när vilddjuret inte är hemma, för sen blir det lugnt resten av dagen när hon är hemma igen där hon ska vara =)


Ha en bra dag allihopa!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards