Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Camilla - 6 juli 2010 20:13

Innan vi åkte till landet stannade jag på vägen och la ett spår till Tyra. Det fick ligga och gotta till sig under tiden vi var på landet. På landet tog vi det lugnt, hälsade på mommo och Tyra kollade in mamma när hon rensade ogräs. Inte lätt att ha en hund som bara ska äta fisk när det finns fullt med bär överallt. Tyra sniffade sig fram till smultronen och sen var det smultronkalas för hela slanten. Hon envisas även med att äta krusbären, fast dom inte är färdiga än. Spåret låg allt som allt i 3 timmar. Tyra skötte sig fin fint. På ett ställe hade jag helt glömt bort var spåret var, visste åt vilket håll, men trodde att jag och Tyra var helt fel ute, men jag litade på henne och det visade sig att hon gick helt rätt =) Jag blev riktigt snopen när snitseln dök upp inom sikte och jag inser att hon går precis i spåret. Vid 3e vinkeln blev det lite avbrott, hon snurrade runt lite innan hon gick vidare. Kändes som att det varit något där och gått för hon såg ut som att hon ville fortsätta spåra men åt fel håll. Jag lät henne jobba på och efter en stund så var hon rätt igen och gick raka vägen till klöven.


Måste säga att Tyra gjort stora framsteg och det märks att hon tycker mer och mer om att spåra. Det trodde jag aldrig när vi väl började med att spåra, då ville hon knappt gå framåt i spåret och klöven var vidrig i hennes ögon. Hon markerade klöven fint idag, men sen tyckte hon inte bambi var sån rolig lek kompis så hon släppte den fint och vi "klädde" om och Tyra sprang runt en stund och så busade vi med bollen istället =) Så sammanfattningsvis gick spåret riktigt bra. Imorgon blir det inget spår, ska ha några dagar emellan, vill inte att hon ska ledsna på det. Men på torsdag eller fredag är det nog dags igen =) Bjuder på lite bilder också =)


  Tyra greppar tag om bambi =)   Duktiga Tyra hittar bambi efter ett ca 600 meters spår som legat i 3timmar.   Mattes fina fina tjejen =)   Finns ingen bättre än min Tyra =)   Tyra luktar lite på blommorna =)   Mmmmm som i mums, Tyra vill äta lite gräs, så tråkigt när matte ska hålla på med kameran.   Ja, ja jag sitter väl här då, ser det ut som att hon tänker =)     Tyra och mommo kollar in växtligheten vid huset =)     Tyra smaskar smultron =)     Tyra kollar in så mammas trädgårdsverktyg är i sin ordning. Tyra är lite av en arbetsledare, hon vill gärna vara med att kontrollera, men rensa ogräs är inget för henne *skratt*   Tyra springer efter mamma och kontrollerar att hon kastar ogräset på rätt ställe =)   Full fart mot mig som Tyra sen avslutar med en fin tackling =)   Tyra letar gömställe åt sin pipleksak.     Tyra och jag sitter på gräsmattan, hon har jagat småfåglarna så jag tränar att kunna sitta still och inte jaga, Tyra skötte sig fint. Kortet är från ett annat tillfälle, inte taget idag.   Tyra har inte upptäckt sädessärlan än =)

Men det tog inte lång stund förrän hon spanade in den, tycker kortet blev bra, man ser hur Tyra kollar in fågeln =)  

Av Camilla - 6 juli 2010 14:52

Idag ringde jag Irene som har hand om Hundläroverket i Sthlm =) Eftersom det gick så bra igår när Tyra spårade så kände jag att nu är det dags för att försöka våga oss på ett anlagsprov. Så nu har jag bokat tid för anlagsprov hos Irene och jag ser fram emot datumet, men är pirrig på samma gång =) Jag har ju en tendens att bli så himla nervös när det kommer till sånna är saker. Vet när Tyra skulle göra sin mentalbeskrivning, då var jag så nervös att jag inte kunde äta på hela dagen *skrattar*


Jag hoppas verkligen att Tyra klarar sitt anlagsprov =) Nu ska vi iväg och träna och ta en tur ut till landet =)

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards