Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 28 juli 2010

Av Camilla - 28 juli 2010 18:58

Jag blir så uppgiven och förtvivlad när jag inte kan göra något för att Tyras hälsa ska få vara stabil och bra. Hon har haft det alldeles för jobbigt under lång tid nu till och från. Jag har till och med blivit sådär att jag knappt vågar uttala att hon mår bra, för att jag är rädd att det ska vända och något skit dyker upp.


Ingen veterinär har ringt tillbaka till mig under hela dagen. Jag har ringt Strömsholms reception och hon har bara kunnat tala om att läget är oförändrat och att Tyras njurvärde är för högt. Om jag förstått det rätt så får bara en veterinär lämna ut provsvar osv, men jag tjatade till mig vad själva siffran var på värdet och hon har 144!!! En hund får ha som max 109.


Jag är så orolig, tårarna rinner för jag är så rädd att hon inte ska orka kämpa längre eller att dom ska säga något jag inte vill höra. Det är ju Tyra och jag, vi ska ju göra massor med olika saker tillsammans, då kan hon inte försvinna, det går bara inte, hon är ju min Tyra.


Tack Maria för att du finns där och bryr dig, känns skönt i hjärtat. Och Tusen tack Pillan för att du står ut med att lyssna på mig och för att jag får gråta ut på din axel när det är tungt!

Av Camilla - 28 juli 2010 11:39

Just nu, känner mig bara tyst och ledsen. Imorse när jag vaknade upptäcker jag att Tyra inte är som hon ska. Hon är svullen i ansiktet och har stora otäcka utslag över hela kroppen. Hon ser riktigt läskig ut faktiskt. Jag ringer Västerås Djurklinik som hänvisar mig till Strömsholm. Ringer Strömsholm och förvarnar men då visar det sig att Västerås Djurklinik redan gjort det. Det värmde i hjärtat att dom är så omtänksamma. Vi fick komma in på en gång och blodprover togs. Var dock svårt att sätta kanylen på grund av att Tyra var svullen på benen också och sköterskan ville inte sätta i något av de stora utslagen.


Veterinären vet ej vad det är, lutar åt allergisk reaktion, men vet inte. Dom valde att lägga in Tyra på en gång så hon skulle få medicin via dropp för att försöka stoppa svullnaden. Det är allt jag vet om min lilla raring. Hon försökte vifta på svansen men låg mest. Jag blir så ledsen eftersom hon betyder så mycket för mig och jag tycker att det var länge sen det fick räcka med sjukdom och skit för Tyras del. Hon är en riktig kämpe som inte ger upp trots motgång på motgång.


Strömsholm pratade om att höra av sig imorgon om läget, men jag kommer ringa senare, vill veta vad proverna visade och hur hon mår såklart. Jag hoppas att min lilla tjej får bli frisk nu och slippa allt skit.

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards