Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Camilla - 10 juli 2010 09:58

Igår köpte jag en ny bok *suprise* =) Jag är ju galen i allt vad hund heter och älskar att lära mig nya saker. Jag har varit sugen på denna bok ett bra tag, ända sen jag fick vetskapen om den via ett nyhetsbrev. Jag har hört talas om många som pratar gott om Maria Högström, men i ärlighetens namn så har jag ingen egen uppfattning och tänkte försöka bilda mig en nu. Det jag läst hittills gillar jag, men å andra sidan har jag bara läst någon sida, men det kan omöjligt vara så att denna människa är så omtyckt för dåligt pladder. Hon är nog helt outstanding skulle jag tro. Hon har intensiv kurser i höst här i Eskilstuna. Dom som är intresserade kan gå in på Hundcenters sida, det är dom som arrangerar det hela här i Eskilstuna.


Ibland önskar jag att jag kunde radera min skalle från saker och ting. På ett sätt tyckte jag det var lättare med min hund jag hade innan. För då hade jag inte all den kunskapen jag har nu och då tränade jag på och vi gjorde massa saker och då fanns inte en endaste tanke på att göra rätt, det var mer att allt är rätt bara man når dit man vill. Det är ju helt rätt tänkt, men allt eftersom tiden gått och all information och kunskap man samlat på sig så har jag även insett att lär man in något på fel sätt kan det bli mycket kämpigare längre fram. Så ibland har jag kommit på mig själv att jag inte törs göra något med Tyra för att jag velar fram och tillbaka vad som är rätt och fel. Så det slutar med att jag inte gör något alls och det är ju ännu sämre.


Något som även kan få mig att tappa sugen är när man stöter på människor som "kan allt om hund" (men egentligen inte alls så mkt som dom tror) som säger något  i stil med: "Trodde du gick en massa kurser med den där" eller " Det där måste du ta ur henne" eller " måste du hålla på med hunden nu, det är väl bara att sätta henne ner och så ska hon bara vara still".


Listan kan göras lång, men det dom glömmer är ju att börjar man jobba med en sak så måste den genomdrivas till 110%. Jag tänker så iallafall att jag måste vara konsekvent för annars blir det bara värre och i vissa fall så väljer jag att inte gå in i "striden" just för att jag vet att med en envis hund kan det ta tid och den tiden har man inte alltid. Så då tänker jag lite som så att då är det bättre jag "inte ser" för då kan hon inte heller "vinna". Ja, massa bokstäver från mig igen som mest känns grötigt *skrattar*  Men ni är ju några eldsjälar iallafall som återkommer och läser =)


Jag håller på att utforma ett eget koncept i huvudet, och sånt kan ju ta tid med tanke på vad jag precis har skrivit *skrattar* Men det lutar åt något bra, för jag måste göra en ändring, men är inte riktigt färdig än så återkommer med det =)


Ha det så bra nu i värmen gott folk!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards