Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

Agility i Smedjebacken

Av Camilla - 22 juli 2010 20:06

Var iväg idag till Smedjebacken för att kika på agility. Tyra är ju som sagt med husse så jag var helt hundfri. Ibland kan det vara skönt tycker jag så man verkligen kan ägna all uppmärksamhet på det man vill titta på.


Det började långt ifrån bra, regnet verkligen öste ner när vi närmade oss Smedjebacken och när vi hade parkerat så satt vi i bilen en stund och insåg att ibland är det inte så dumt att ha en paraply liggandes i bilen =) Men jag och Malin ( Pernillas dotter ) bad lite solramsor *skratt* och det gjorde resultat minsann för efter ett tag sprack det upp och solen sken på oss =) Och numera ser jag ut som en panda i ansiktet, fast lite mer åt det rosa hållet =) Jag kan inte vara i solen utan solglasögon, får så lätt huvudvärk, men nu har jag solglasögonen kvar fast i vit form i ansiktet =/ =)


Jag måste säga att det här med agility finns det bara ett ord för, wow, jag förstår inte hur dom minns banan och kan ha sån hastighet och ha koll på sig själv och hunden *skratt* Jag är imponerad måste jag säga och det såg så himla rolig ut! Jag blev förvånad över att så många blir diskade, men det är tydligen vanligt för så fort hunden råkar hoppa fel hinder eller lägger tassen på fel hinder blir den diskad. En mycket trevlig dag har jag haft så får tacka Pillan, Malin och sen Anso med familj som var där och tävlade.


Nu är jag supertrött och saknar min lilla prutta =) Men imorgon får jag gosa med henne igen, det längtar jag efter =)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards